Viktminskning

Viktminskning

Viktminskning kan uppnås på flertalet sätt. En hälsosam viktminskningsprocess utgår dock inte bara från att äta en viss typ av mat under en begränsad tid. En långsiktig viktprofil byggs av en bra balans mellan kost, träning och ett genomtänkt leverne.

Vårt mål är inte att få våra medlemmar att banta på det sätt traditionella bantningsmetoder har förespråkat. Istället ger erbjuder vi ett långsiktigt tänkande när det gäller både mat och träning. Vårt kortsiktiga mål är självklart att du ska nå din målvikt, men när du väl har gjort det är vår förhoppning att du ska ha lärt dig tillräckligt mycket för att kunna bibehålla din vikt.

Genom utbildning och konkreta tips förmedlar 3-stegsprogrammet och vår unika GI-skola information som inte bara hjälper dig att må bättre, utan förstå varför du mår som du gör.

Viktminskning eller bantning - GI metoden är svaret!

Det finns en uppsjö av metoder för dig som vill gå ner i vikt: allt från Atkins och LCHF till GI metoden. Nackdelen med många av dessa metoder är att de inte tar hänseende till ditt långsiktiga välmående, utan bara bryr sig om din kortsiktiga viktminskning. Kanske snurrar ord som fettförbränning och viktpoäng i dina tankar? Många dieter baseras på grundtankar som är ohälsosamma eller direkt farliga att leva efter under längre perioder.

Den variant av GI metoden som vi applicerar tar dina förutsättningar i hänseende. Vi har olika rekommendationer beroende på vad dina målsättningar är och för att bygga en långsiktig hälsoprofil har vi delat upp vårt viktminskningsprogram i tre delar, därav namnet 3-stegsprogrammet.

Viktminskning med 3-stegsprogrammet!

Programmets första del, Rivstarten, är lite av en 100-meterslöpning till din målvikt. Här rasar kilona i snabb takt och du ser resultat på vågen redan efter några dagar. Den här fasen är väldigt effektiv och är en väldigt bra utgångspunkt för dig som vill gå ner mycket eller snabbt.

Efter några veckor börjar dock den snabba viktminskningen att tära på din kropp. Här slutar många traditionella bantningsmetoder och ger dig ingen insikt i hur du ska återgå till din vardag utan att förlora din viktminskning. Därför har vi skapat ett naturligt nästa steg, Nystarten, där vi låter dig fortsätta gå ner i vikt, fast i ett lugnare och enklare tempo. Maten är fortfarande nyttig, men lättare att anpassa till vardagen med restaurangbesök och familjemiddagar som en naturlig del. Här börjar din kropp återhämta sig från påfrestningen under de första intensiva veckorna och du kan börja motionera igen.

3-stegsprogrammets sista fas, Balansfasen, har ingen tidsbegränsning utan syftar mer till att lära dig leva ett hälsosamt liv. Med tips från programmet och lärdomar från gi-skolan så är förhoppningen att du ska kunna behålla din nya fräscha hälsoprofil resten av livet!

Vårt mål, din hälsa!

Vissa tycker det är pest och pina att banta. Därför har vi på GI Viktkoll satt som mål att göra det så enkelt och roligt som möjligt för just dig att nå din målvikt. Att gå ner i vikt betyder inte att du måste äta torrt bröd och morötter. Vi hjälper dig förstå varför vissa saker är goda och varför andra saker är nyttiga... och varför så många saker är både och!

Registrera medlemskap!