Recept, GI mat och middagstips!

Recept, GI mat och middagstips!

GI mat och recept

GI Viktkoll har Sveriges största receptbank med GI recept och GI mat. Under flera år har vi sammarbetat med olika kockar för att skapa en bredd i vårt receptutbud. Här finner du recept på allt från vardaglig husmanskost till lyxiga festdesserter.

Vår receptbank

I vår receptbank, som består av över 1700 nyttiga GI-recept, finner du recept för alla veckans dagar, vår, sommar, höst och vinter. Varje recept är självklart näringsberäknat och visar dig tydligt precis hur nyttigt det är.

Recepten är uppdelade i kategorier såsom t.ex. huvudrätt, dessert eller kryddblandningar. Du kan även använda vår sökfunktion för att hitta specifik GI-mat eller GI-recept som innehåller de ingredienser du väljer att söka på.

Vår förhoppning är att våra recept inte bara ska hjälpa dig gå ner i vikt, utan även krydda din matfantasi med ny spännande gi mat och göra dig till en mer hälsomedveten kock.

Menyer för 3-stegsprogrammet

I receptbanken återfinns även i våra vecko- och dagsmenyer, där våra experter har kombinerat recepten baserat på dess näringsvärden. Dessa veckomenyer är en av grundstenarna i din viktminskningsprocess.

Beroende på vilken fas i vårt viktminskningsprogram 3-stegsprogrammet kommer du bli rekommenderad en veckomeny. Om du följer rekommendationen kommer du att äta GI-mat som gör att du går ner i vikt i en takt som motsvarar dina målsättningar.

Våra recept - din inspirationskälla!

Genom att bläddra i receptkategorierna eller receptsök kan du enkelt få fram ett specifikt GI-recept, samtidigt som veckomenyerna är enkelt tillgängliga för dig som planerar att äta nyttig GI-mat under en längre tid. Allting går självklart att skriva ut och spara om du vill fortsätta äta nyttigt även efter du har slutat vara medlem.

Veckomenyer för varje säsong

Våra recept finns inte bara presenterade i menyer baserade på vårt viktminskningsprogram, utan även baserat på säsonger och högtider. Dels så har vi lite somrigare menyer för dig som kanske vill krydda till semestern med lite friskare sommarmat. Läs t.ex. beskrivningen av ett av våra sommardessertrecept: söta, mogna jordgubbar och syrlig, rund balsamvinäger ger en annorlunda men väldigt läcker smakkkombination. Visst känns sommaren påträngande nära?

Inför större högtider som midsommar, jul och påsk brukar vi även presentera specialkomponerade menyer för dig som vill behålla den kanske viktigaste delen av högtidsfirandet, maten, utan att för det göra ett snesteg i din viktminskning.

Även för dig med speciella önskemål!

Vi är medvetna om att vi har många medlemmar som har speciella önskemål när det gäller mat. Därför har våra redaktörer och kockar utformat speciella GI-recept, veckomenyer och artiklar med tips för dig som är gravid, vegetarian eller har intolerans mot vissa livsmedel. Titta gärna på 3-stegsprogrammets vegetariska menyer.

Registrera medlemskap!